Tuesday, May 19, 2020

How Express Opinions in French

If you want to have a debate in French or discuss your opinions, you need to know the relevant vocabulary and expressions. This page offers suggestions for offering, supporting, asking for, and avoiding opinions in French.Of course, the subject pronoun je, object pronoun me, stressed pronoun moi, and possessive adjective mon in these expressions can all be replaced to express other opinions than your own. Offering an Opinion   Ã‚  Ã‚  Ãƒâ‚¬ mon avisIn my opinionCest du moins mon opinion.At least, thats my opinion.Daprà ¨s moiIn my viewEn ce qui me concerneAs far as Im concernedIl est / Cest certain queIts certainIl est / Cest clair queIts clearIl est / Cest à ©vident queIts obviousIl est / Cest impossible queIts impossibleIl est / Cest injuste queIts unfairIl est / Cest juste queIts fairIl est / Cest possible queIts possibleIl est / Cest probable queIts probableIl est / Cest sà »r queIts surelyIl est / Cest vrai queIts trueIl me semble queIt seems to meJai lidà ©e queI have the impressionJai limpression queI have a feelingJe considà ¨re queI feelJe crains quil ne soitI fear that it isJe crois queI believeJe dois dire queI must sayJestime queI consider itJimagine queI imagineJe pense queI think (that)Je suppose queI supposeJe ne pense pas.I dont think so.Je ne peux pas mempà ªcher de penser queI cant help thinkingJe suis certain queIm certain thatJe suis convaincu queIm convinced thatJe suis davis queIm of the opinionJe suis persuadà © queIm convinced thatJe suis sà »r queIm sureJe trouve queI find, I feelMoi, je...As for me, I...PersonnellementPersonallyPour ma partFor my partPour moiIn my viewQuant à   moiAs for meSans vouloir vous contredireWithout meaning to contradict youSelon moiIn my viewSi vous voulez mon opinion/avisIf you want my opinionTelle est mon opinion sur...Thats my view of/on... Supporting an Opinion   Ã‚  Ã‚  Jai entendu dire que dependent clauseI heard thatJai entendu parler de nounI heard aboutJe sais / Nous savons queI / We know thatOn dit queOne says, They sayPar exempleFor example Asking for an Opinion   Ã‚  Ãƒâ‚¬ votre avisIn your opinionAvez-vous une opinion surDo you have an opinion aboutComment percevez-vousHow do you viewJaimerais connaà ®tre / avoir votre avis / opinion surId like (to know) your opinion onJaimerais connaà ®tre / avoir votre rà ©action face à  Id like (to know) your reaction toJaimerais / Je voudrais savoir ce que vous pensez deId like to know what you think aboutJe voudrais connaà ®tre / avoir votre avis / opinion surId like (to know) your opinion on/aboutJe voudrais  connaà ®tre / avoir votre rà ©action face à  Id like (to know) your reaction toPourriez-vous me donner / faire  savoir votre avis/opinion surCould you give me your opinion aboutPourriez-vous me donner / faire  savoir votre rà ©action face à  Could you give me your reaction toPourriez-vous me dire ce que vous pensez deCould you tell me what you think aboutQuelle est votre attitude à   là ©gard deWhat is your attitude toward/toQuelle est votre opinion/avis surWhat is your opini on aboutQue pensez-vous deWhat do you think aboutSelon vousIn your opinion Avoiding Expressing an Opinion   Ã‚  Ã‚  Cela dà ©pend deThat depends onCest une question de point de vue.It all depends on your point of view.Il est / Cest difficile deIts hard toIl mest impossible de donner un avis (dà ©finitif) surI cant express a (definite) opinion onJe nai jamais vraiment rà ©flà ©chi à  I have never really thought aboutJe nai pas dopinion bien prà ©cise à   / arrà ªtà ©e surI dont have strong feelings aboutJe ne me le suis jamais demandà ©.Ive never wondered about it.Je ne me suis jamais vraiment posà © la question.Ive never asked myself that question.Je ne suis pas à   mà ªme de dire siIm not in a position to say whetherJe prà ©fà ©rerais ne pas (avoir à  ) me prononcer surId rather not commentJe prà ©fà ©rerais ne pas mengagerId rather not commit myselfJignore tout deI know nothing aboutTout dà ©pend deIt all depends on

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.